janentineke2015.reismee.nl

Alweer een stranddag...... bij Marsala

Ik heb voor het eerst in deze vakantie twee paracetemolletjes nodig. En ik weet ook waar het van komt. Verder zijn we eigenlijk allebei heel matig geweest met wijntjes enzo. Er komt tijdens het ontbijt een driftig toeterend autootje het terrein op. Het is de bakker met zijn vrouw. Wat we willen. Nou…..niks, we hebben al brood. Croissants dan? Nee , morgen. Zij had ze al bijna in een zak . Nee, we willen NU geen croissants!!! MORGEN! Zwaar pissed dat we geen brood hoeven rijden ze weg. ……..Olandesi hoor ik hem tegen haar mopperen. We hebben al brood en dat smaakt erg lekker. Een soort brood waarin tomaten en olijven zijn meegebakken. Na het ontbijt een stukje fietsen om de omgeving te bekijken maar dat stelt niets voor. Er is wel een pizzeria verderop op het strand en dat is misschien iets voor de vrijdagavond. Wij gaan als we terug zijn bij de camper onze strandtas pakken en huren op het strand twee ligbedden. Heerlijk lui en er is verder helemaal niemand. Aan de waterkant liggen grote hopen zwart zeewier. De eigenaar van de camping verontschuldigt zich ervoor. Maar hij kan er niets aan doen en het stelt eigenlijk niets voor. Het ziet er vies uit maar dat is het niet . De campingeigenaar zegt dat het komt door wind en stroming. Soms is dat een paar dagen en dan verdwijnt het ineens weer. Normaal is de zee hier azuurblauw. Dat klopt ook want als je 5 meter over het wier loopt is de zee brandschoon. Goed , verder is dit dus een lui dagje en zitten we nu achter de camper in de schaduw aan een wijntje. Zo meteen weer kokkerellen. Panchetta en de restanten van gisteren.