janentineke2015.reismee.nl

Naar Marsala. Laatste camping.

We willen vandaag naar een tropisch strandje in de buurt. Maar eerst even de schoon en vuil water compartimenten afwerken en het toilet legen. Dat doen we overigens met dit warme weer maximaal om de twee dagen. Daar komt bij dat de blauwe vloeistof op rantsoen was de eerste weken. We konden maar geen winkel vinden die dat had. Inmiddels wel gevonden en dus weer een frissere pot. De weg naar het strandje is door de bergen. Tineke gaat op bed liggen. Is ook wel heel steil en de Italianen halen in een haarspeldbocht ook rustig nog in. Die zijn echt gek. Bij het strandje is het loeidruk. Geen zin in. Tineke weer achter op bed en ik slinger weer terug. We zijn een uur verder en zijn weer bij de camping. Enfin we gaan verder over vlakke wegen richting Trapani, dus Tineke zit weer naast mij. Onderweg op een strandje lekker gezeten en gezwommen en dan verder om een plek te zoeken in de buurt van het vliegveld. Is nog een heel gedoe want we willen wel graag aan zee staan. Er zijn hier echter nauwelijks campings. In Trapani boodschappen gedaan en dan verder vanaf het vliegveld gereden tot we eindelijk een camperplaats vinden op 23 km van het vliegveld bij Marsala. Dat moet dan maar. We zijn de enigen. We staan in the middle of nowhere maar er is wel een strandje en een strandbar. We bestellen een half litertje wijn maar we krijgen een liter. Prima hoor, we zijn blij dat we een plekkie hebben. We koken vanavond bij de camper, Tineke is de chef. Ik krijg opdrachten om tomaten te snijden, aubergine, ui, panchetta, knoflook, bascilicum, mozzarella en dat wordt me toch een lekker sausje!!! Dat gaat dan over de penne en zo hebben we weer lekker Italiaans gegeten. We zien de zon ondergaan. En dan wordt het echt lekker koel. Nog wat lezen en dan gaan we toch langzaam aan naar het onvermijdelijke einde .