janentineke2015.reismee.nl

San Vito Lo Capo nog een dagje strand

Maandag 22 juni

Het is vandaag aanzienlijk rustiger op het strand. Maar nog steeds gezellig druk. Het is zo warm dat we twee ligstoelen en een parasol huren en de meeste tijd in de schaduw doorbrengen. En dan nog moet er elk half uur gekoeld worden. In deze zee is dat een feestje. Spierwit zand en de eerste 100 meter niet dieper dan 1.50m . Tussen de middag gaan we in een restaurantje snoepen van allerlei Italiaanse koude gerechtjes met veel aubergines en artisjokken. Eigenlijk is dit best een vegetarische vakantie. Veel groente en vis. In het restaurant naast ons zit een spastische jongen in een rolstoel, op het strand zitten we naast een jongen die ook een paar schakeltjes mist en in de verte een meisje met down. Tineke trekt het blijkbaar aan. We brengen de middag verder aan het strand door en gaan dan naar de camper waar we lekker verder luieren. We gaan pas laat aan het eten beginnen, d.w.z. Tineke flanst wat in elkaar en noemt het groente-stoofschotel zonder vlees. Met Italiaanse kruiden. Brood erbij en het smaakt heerlijk. Spelletje perudo. Tineke wint. Dat moet ik er van haar expliciet bij vermelden. Maar dat maakt niet uit. Ik heb eerder in de vakantie mijn momentje al gehad. Ik had geen vijven en begon met twee vijven. Tineke had 3 jokers en 2 vijven en zo bouwden we op tot ze 6 vijven zei. En ik had geen vijven en geen jokers en wist dus zeker dat het er niet kon liggen. En Tineke dacht dat ik altijd wel een vijf of een joker zou hebben. Haar gezicht toen we tilden was onvergetelijk. Daar kan ik dagen op teren. Voor iedereen die dit spel niet speelt is dit overigens een zinloos stuk dagboek. Maar de echte fanatici onder ons weten dit vast wel op waarde te schatten. We gaan bijtijds slapen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!