janentineke2015.reismee.nl

Palermo naar San Vito Lo Capo. Een oase

We zijn bijtijds van de camping en draaien meteen de snelweg op. Het is een mooie route langs de kust met veel vergezichten. Voor Tineke soms te ver. Na een half uurtje komen we bij een prachtig strand en besluiten daar deze heetste uren van de dag door te brengen. Er staat een stevige wind en dat vind ik voor het eerst van mijn leven heerlijk. Steeds het water in om af te koelen. Op het strand, trouwens op alle stranden waar we zijn geweest is het een komen en gaan van verkopers. Opblaasspullen, Kralen, Handdoeken en allemaal Pakistanen of daar uit de buurt. Vriendelijke mensen maar je moet steeds om de twee drie minuten weer vertellen dat je niets hoeft. Er komen ook steeds Thaise masseuses voorbij die voor € 5,- je voeten masseren of voor € 5,- je ‘rug’. Ze spreken dat uit als ‘bike’. Wij zien dat al voor ons. Lekker fietsen met een thaise achterop die je rug masseert. Als je dan valt is het ‘happy landing’. Enfin, we gaan om 15.00 uur verder en komen dan aan bij San Vito Lo Capo. Zouden we nooit naar toe gegaan zijn, ware het niet dat er een mooie campingcheque-camping is. Het is echt het einde van de wereld. De camping is mooi , lekker groen met alle voorzieningen die je je maar wenst. Het is weekend en er zijn hele families Italianen neergestreken. En die praten, die praten…., Italianen praten altijd, en als hun kinderen jengelen of huilen kunnen ze dat minutenlang voort later duren. En ze praten zelf gewoon door. Wel erg gezellig al die bedrijvigheid. Wij eten een broodje met allerlei zooi die we nog in de koelkast hebben, tomaatje, worstje, uitje (uit Tropea…mmmmm), knoflookje, olie . Erg lekker. Het grillplaatje van de aktion bevalt uitstekend. Tineke heeft geen zin om het stadje in te gaan . Ik ga even alleen. Kijken of er nog wat te beleven is in dit gat. Als ik met de fiets dichterbij het centrum kom wordt het steeds levendiger. Dus maar even dat ding geparkeerd en lopend verder. Even later sta ik in de hoofdstraat. Ik weet niet wat ik zie. De Kalverstraat op zaterdag om 13.00 uur. Wat een mensen. En overal restaurants en allemaal bomvol. Zijn er nog Scilianen op de rest van het eiland? En is er nog crisis in Italie? Morgen samen met Tineke er naar toe. Ik ben om 23.00 uur weer thuis. Nog even lezen. Hebben allebei een spannende Tess Gerritsen. Vandaar.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!