janentineke2015.reismee.nl

Cefalu een lekker slenterplaatsje. Niet voor naaldhakken

Ik ben weer als eerste wakker en neem een heerlijke frisse duik. Dan gaan we snel verder. We komen aan bij Cefalu. Een van de mooiste stadjes aan de noordkust. Lekker even rondkuieren, grote kerk bezoeken , koffie. Het is een wirwar van straatjes hier. We krijgen op weg naar de camper een stortbui van 5 minuten , duiken daarom even een winkel in als als we weer buitenkomen stroomt het water bijna als een rivier door de straat. 4 km verderop is een redelijke camping en daar gaan we staan. De hele middag bij de camper lezen en dagboeken bijwerken. Dan met de taxi naar Cefalu terug. Het is er gezellig druk. Er zijn wat groepen bruiloftsgasten die kennelijk de tijd doden tussen kerk en feest. Ze zijn helemaal opgedoft en de meeste vrouwen lopen (waarschijnlijk voor het eerst) op naaldhakken aan de arm van hun partners , en dan dit plaveisel, zwik , zwik. Het is een geweldig gezicht. Het zijn net dronken mensen die steunend aan iemands arm naar huis gebracht worden . Wij zien het allemaal aan achter een glas wijn. De mannen hebben ook een pak uit de kast gehaald wat jaren geleden waarschijnlijk goed pastte. En dat zit nu allemaal zooooo strak.Dat zien qwe soms nog liever dan kathedraal nr. zoveel.. We krijgen bij onze drankjes overal weer zoveel te snoepen dat we om 21.00 uur alleen nog maar een klein hapje nemen. Tineke een risotto en ik antipasti. Als de taxi ons weer heeft teruggebracht zit ook deze dag er weer op. Morgen naar Palermo.