janentineke2015.reismee.nl

Naar Ciro Marina . Frietje met voor Tineke

We staan met de camper onder een boom en brengen na het ontbijt uren lezend door in de schaduw. Daarna gaan we rond 16.00 uur opbreken om een mooie route te rijden langs de kust naar Ciro Marina. Hier is een ressort/camping van de campingchequegids. Doen we. Verrassend. Prachtig zwembad, de zee ernaast . Mooie plek in de schaduw en snel even een duik om de reis weg te spoelen. Er is een actief animatieteam en de Italiaanse bejaarden worden met gym en dans bezig gehouden. Wij nemen een wijntje en kijken ernaar. Ze hebben het erg naar hun zin en doen erg hun best. Dan pakken we de fietsen en gaan de boulevard af naar het haventje. Tineke wilde eerst op de camping blijven om daar wat te eten maar daar kom ik niet voor naar Italië. Halverwege roept ze al: “Je hebt gelijk, dit is veel leuker”. We zetten de fietsen neer en gaan lekker kuieren. Ook hier uitsluitend Italianen. En die brabbelen wat af hoor. Gezellig. In een barretje wat gedronken en meteen krijg je er dan een hapje bij. Dit keer door oma gemaakte Calibrese aardappeltjes. Oma zit zelf ook op het terrasje en geniet van ons genieten. Het smaakt ook echt heel erg lekker. We maken er maar een tentjestocht van. Overal wat drinken en wat snoepen om uiteindelijk een echt bakje friet te vinden. Tineke gaat daar voor. Ik neem liever een 4 staggione. We hebben de campari ook weer herontdekt. We eindigen deze gezellige dag met een boekje voor de camper.