janentineke2015.reismee.nl

Ercolano Vesuvius

Prima geslapen. We zijn snel reisklaar. Mooie route langs de kust met vele afgronden en vergezichten. Tineke zit verrassend veel naar mij te kijken, en kan over de vergezichten niet meepraten. Plotseling hoor ik dat we een tractorgeluid maken. Auto aan de kant, en ja hoor , uitlaatpijp afgebroken. Dus de weg af en in een stadje bij een ijzerwarenwinkel draad gehaald. Datr viel nog niet mee want het jonge stel dat de winkel runde, had niet vooraan gestaan toen de hersencellen werden uitgedeeld. Enfin, in de bloedhitte onder de auto de hete pijp opgebonden en daarna verder met nog steeds tractorgeluiden maar in elk geval sleepte de pijp niet over de straat. Rond 15.00 uur zijn we in Ercolano vlak bij Pompei. Tip van een Nederlander op de vorige camping. Ercolano ligt ook aan de voet van de Vesuvius maar heeeft eerste een laag van 7 meter modder gekregen en daarna pas de gloeiende lava. Vandaar dat zelfs houtconstructies hier en daar in tact zijn gebleven evenals fresco’s en mozaïeken. Het is zeer indrukwekkend om door de straatjes van dit stadje te lopen. Om 17.00 uur gaan we weer rijden. Het is druk op de weg in het stadje en de wegen zijn smal. Op een gegeven moment mag ik nog maar 1 weggetje in en dat klimt en wordt steeds smaller. En dan dat geknetter van die uitlaat. Enfin, met een sliert auto’s achter me rij ik stapvoets deze weg omhoog. De spiegels ingeklapt en Tineke voor de auto uitlopend signalen te geven. Ik zie in haar ogen dat het centimeterwerk wordt en dat klopt ook. Als de camper 5 cm breder was geweest had ik achteruit terug moeten gaan. Maar niet aan denken dus. Het komt uiteindelijk goed. Maar wel water onder de oksels. De vriendelijke Italianen wijzen ons uiteindelijk de ontsnappingsroute uit dit labirint .

Dan volgt een mooie weg langs de kust via Salerno naar Paestrum. Wel stromende regen en knetterend onweer. We zijn allebei wat moe maar ik zeg steeds dat we de mooiste plek van de vakantie gaan krijgen. En in Paestrum vinden we inderdaad een heerlijke schaduwrijke camperplaats pal aan het water met alle voorzieningen zoals barretjes, winkeltjes op loopafstand. Als we staan neem ik nog een duik en dan wandelen we naar een terrasje en nemen een wijntje, wandelen naar een ander terrasje, nemen nog een wijntje en eten ook een heerlijke pizza. Zeggen ze nog dat Italie duur is . ½ liter wijn, twee pizza’s en twee koffie € 16,-. Dat vinden wij in elk geval niet duur. Het was een erg leuke dag en tot heden is dit op afstand de mooiste plek.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!