janentineke2015.reismee.nl

Van Rome naar de kust

Na het ontbijt maken we ons klaar om Rome te verlaten. Dat valt nog niet mee. Bij de receptie is het druk, en eenmaal op de weg zitten we in de hectiek van het Romeinse verkeer. Zelfs de tomtom kan niet goed wijs uit alle wegen en omleidingen maar uiteindelijk komen we toch op een autostrada naar het zuiden. Wel niet helemaal wat we wilden maar , als we maar uit die stad zijn. We willen vandaag niet te ver rijden om even een dagje strand te hebben na onze stedentrip Rome. Het wordt even onder Terracina , aan de kust. Redelijke camping en een mooi strandje. Als we eenmaal aan het strand zitten betrekt de lucht en begint het in de bergen te onweren. Dan toch maar bij de camper. Daar een kaartje gelegd, gelezen en het eten klaargemaakt. Men neme een instant barbecue van de Lidl (€ 2,-) Lekker makkelijk voor op de camping. Leze de instructie en steke het papier aan. Dan gaat alles vanzelf. Dus niet. Men verwijdere het rooster, zegge 3x godver-de-godver , plaatse een waxine lichtje en drapere daar de briquetten rond. Na 5 GVD”s neme men het campinggasstel en legge de kooltjes in de gasvlammen. Neme de hete kooltje en legge deze terug in het alluminium bakje. Prevele 8 wees=gegroetjes, wachte….wachte…wachte…. Geen vooruitgang. Kennelijk hebben we in het Vaticaan iets niet goed gedaan. De Heer heeft ons in de steek gelaten.

Ik flikker de hele barbecue in de afvalbak, en ga over op de vertrouwde gasvlam. We hebben gelukkig maar 11 van deze barbecuetjes bij ons.

Het eten is heerlijk. Panchetta met aubergine, rode ui etc…. Beetje Jamie beetje Tineke . Het miezert wat maar we hoeven niet naar binnen.