janentineke2015.reismee.nl

naar Rome

Het was klam vannacht. We gaan niet jagen en dus lekker ontbijtje, inpakken en om 10.00 uur afreizen. Als alles is ingepakt pas dpuchen. Maar als de luifel en het kleed dan is ingepakt loopt het zweet alweer over je rug. Enfijn, met een open raampje gaat het wel. De eerste 150 kilometer zitten en snel op, en dan even een pauze bij Pratoranieri .Aan zee. Heerlijke cappucino. We volgen de voorkeursroute van google maps niet. Liever langs de kust via Grosseto en Civitavecchia. De natuur is schitterend. Florence in al z'n glooiende schoonheid met oleanderstruiken als onkruid in de berm. Prachtig. We maken een stop bij de lidl en stellen vast dat de koffiecups in de aanbieding zijn. Daar hebben wij dozen van mee uit Nederland genomen. Maar goed, Je ken nie alles wete. Het is warm in de auto. De 400 km van vandaag wegen zwaarder dan de 700 van de eeerste dag. Dan nog de hectiek van de Romeinse rondweg maar uiteindelijk zijn we zonder schade om 16.30 uur op de camping in Rome. Schittterende goed georganiseerde camping, Helemaal gericht op Rome bezoekers. Eerst even een duik in het zwembad (badmuts verplicht) en dan onder onweersdreiging terug naar de camper. Het drijft over. We halen uitgebreide info over Rome , kopen tickets voor het huis van popi Jopi ( bedankt voor die bloeme!!!) en eten in de erg goede pizzeria op de camping. We stellen vast dat het culinaire pas begint na maandag. Dus de creaties moeten nog even op zich wachten. Het is nu zwoel, bladstil en zeker nog boven de 20 graden.zojuist het nieuws gezien dat jullie een warme dag al weer moeten bekopen met knetterende onweersbuien. Tip: download de app gooogle translate. samen met een internetkaart van italie een superwoordenboek, Vertaalt hele zinnen met uitspraak, Dag allemaal......Morgen meer