janentineke2015.reismee.nl

Italia benvenuto

Heerlijk geslapen. Om 06.15 wakker. Even een bakje koffie gezet en een kwartiertje later rijden. Tineke slaapt gewoon door tot kwart over 9. Voor mij is het nostalgisch genieten. Wat een mooie route langs Beckenried (kunstedernietbijjochie) tussen en onder de alpen door en ook nog de 17 km lange Gotthardtunnel. Dan is Tineke ook boven Jan en maken we een tank/koffiestop even voor de Italiaanse grens bij Bellinzona. De diesel kost in Zwitserland € 1,78 en dus gooi ik de tank niet helemaal vol. Bij de grens worden alle vrachtauto's aan de kant gestuurd door de douane. Kilometerslang lint trekkers met oplegger. Wij mogen er gewoon langsblazen en aan de grens wordt iedereen gecontroleerd, behalve.... wij! Eerlijke mensen toch? Dan komt een anderhalf uur erg druk stuk tot Milaan, om Milaan en na Milaan. Wat een hoop vrachtauto's. Een de personenauto's zigzaggen er met grote snelheid tussendoor. We blijven gelukkig heel en arriveren om 15.00 uur in Marina di Massa waar we de camping snel hebben gevonden. Die is nog grotendeels verlaten maar daar geven wij niet om. We staan snel en binnen 15 minuten fietsen we met zwemspullen naar het strand. Het water is zalig. Zandstrand, Om 17.00 uur lekker wijntje en bier op een terrasje en dan opfrissen bij de camper. We gaan vandaag nog niet zelf koken maar op zoek naar een restaurantje. We fietsen heel wat af om uiteindelijk toch uit te komen bij ons strandje waar we eerder drankjes hadden gedrinken. Helaas is de pizza oven nog niet opgestookt. Te vroeg in het seizoen kennelijk. Maar pasta kunnen ze hier ook goed hoor.Met zeevruchten. Zalig. Dan doet bij de camper het vroege opstaan zich gelden. We liggen er voor twaalven in

Marieke

Hai!
Leuk leuk! xx

Paul

Wat een toestand daar rond Basel. Ik hoop dat de diesel in Italië goedkoper is.