janentineke2015.reismee.nl

Partire

Dag 1

We hebben geen haast om te vertrekken. Niets geboekt en dus alles op het gemakje. Tineke eerst nog even naar de fysio, John en Anne Cora het grasmaaien enzo uitgelegd, afscheid van Annie en nog even de vergeten spulletjes uit de camper naar Paul.

Daarna gaan we toch echt om 15.00 uur rijden. Er staat een harde wind schuin achter. Bij Rilland het V(akantie) G(evoel) broodje en dan verder via Antwerpen – Brussel – Namen – Arlon naar Luxemburg. Daar een stop om de benen te strekken en te tanken. € 1,09 liter.

Onder Luxemburg loeidruk. Er komen hier veel autowegen bij elkaar. Na een beetje file toch vrij snel weer vlot en via Colmar naar Basel. Basel is in de loop van de tijd helemaal dooraderd met snelwegen en het staat daar bijna altijd stil. Wij waren er rond 23.30 uur en dat was heerlijk. In 10 minuten de hele stad door. Dan snel een parkeerplaats gezocht en gevonden . Tussen de vrachtauto’s. We zijn 700 km van huis. De kop is eraf. De laatste uren had ik steeds een Belg horen roepen uit de koelkast. We hebben hem maar vrijgelaten en meteen vermoord. Mijnheer Leffe R.I.P.